joostenmarjon.reismee.nl

Verwennerij in Zwitserland...

Engelberg...

Op 1000 meter boven zeeniveau ligt dit leuke dorp. Omgeven door schitterende bergen waarvan de toppen nog besneeuwd zijn. De Alpen in Oostenrijk zijn mooi, maar deze Alpen van Der Chweiz zijn misschien wel nog mooier. De gletscher, de Titlis, is ruim 3000 meter hoog. Waanzinnig hoog! Oh en wat een verwennerij voor Joost en Marjon!! We zijn uitgenodigd bij de Zwitsers Daniel und Ursula, die we op de camping op Sardinië hebben leren kennen. En hoe! We hebben een geheel eigen apartement tot onze beschikking gekregen, echt ongelooflijk heerlijk.. Daniël en Ursula wonen op de bovenste verdieping van het huis van haar ouders wat ze schitterend mooi en modern hebben ingericht. Beneden wonen dus haar ouders en er is tevens een aparte ruimte waar wij nu zitten. Een appartement met woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer. In de winter wordt het verhuurd. Wat een luxe!!! Na 5 maanden in onze kleine camper is dit echt ganz toll!!!

Verder hebben al 2 avonden heel gezellig bij hen gegeten waaronder uiteraard ook een avondje racletten. MMMMMmmmmm jammie.. En vandaag hebben we een mooie wandeling gemaakt op yijn Ursula´s.. Je moet weten dat Ursula de meest sportieve 50 jarige vrouw is die wij ooit ontmoet hebben. Daniël is de gene die achteraan loopt zeg maar. Hij is ook de gene die af en toe een kopje koffie lust onderweg en die van gezellig kletsen houdt. Ursula.. tja dat is gewoon niet te beschrijven hoe fit en sterk die is. We hebben vandaag bijvoorbeeld een wandeling gemaakt. En niet zomaar een wandelingetje maar een wandeling naar 2000 meter hoog. Hup, de pas erin en gaaaaan. Mijn hemel wat een tempo! Maar we hebben het gehaald. Boven op de top hebben we een heerlijk soepje gehad bij een Alpenhut in de zon en daarna weer hup, hup, naar beneden! Zo stijl dat het een grote trap naar beneden was eigenlijk. Man, mijn benen waren ganz kaput! Maar voor Ursula ging het eigenlijk wat te langyaam allemaal... hihi als je eens een goede workout wil moet je met haar een wandeling gaan maken!

Anyway, wij genieten enorm van deze luxe en gezelligheid en het mooie weer en gaan morgen nog een beetje fietsen waarna we donderdagaan de terugweg naar Nederland beginnen. Vrijdagavond komen we aan in Leeuwarden en gaan we het weekeind fijn met onze ouders doorbrengen.

Veel liefs, Marjon en Joost

Ps we zijn inmiddels begonnen met het maken van een fijne diaserie van al onze foto' s en wilen die graag aan iedereen die het leuk vind laten zien. We laten snel weten wanneer we een kleine party in Zwolle organiseren!!!

Ciao!!!

De Muppet

Hoi Zussie en Joost!

Bijna komen jullie thuis! Heb er al helemaal zin in !!
Die avond mag ik bij saco zingen dus als je het leuk vind mogen jullie mee komen kijken!

Nou, tot vrijdag!

Liefs van je zus(je)

Rutger & Francina

Hoi Joost en Marjon
Een prachtig einde aan een mooie reis!
Bedankt voor jullie interessante verhalen, wij hebben daar van genoten.
We hopen jullie snel weer te zien.

anke

Jeetje bijna thuis! goed hoor! ben benieuwd naar de foto's en nog meer verhalen natuurlijk.. Hoewel ik het idee heb dat we er allemaal een beetje bij zij geweest tijden jullie reis. Echt super!
Tot snel!! x anke