joostenmarjon.reismee.nl

Marjon is making progress....

Vandaag bij 10 tot 17 knopen, en veel vlagen, met een 5.4 half en half in plané gevaren en geoefend met mijn trapeze.....Klink ik al als een echte surfer???

De afgelopen dagen zijn Joost en ik veel aan het windsurfen op de Middellandse Zee. Die ligt op ongeveer 25 meter van onze camper. Echt een heel eind sjouwen met de surfspullen :-)

Ach, das natuurlijk niet waar. De zee ligt om de hoek, we kunnen alle spullen voor de camper optuigen en dan sjouwen we het even een poortje door, het strand over en we staan gewoon op de Middellandse Zee! Het toiletgebouw is nog verder lopen...

Momenteel zijn er alleen nog maar windsurfers op de camping. Het wordt steeds rustiger hier en er zijn alleen nog tussen de fanatieke surfers. Het is zelfs zo dat we alle campinggasten wel kennen en zij ons ook. We zijn de enige Nederlanders hier; we hebben de kleinste camper en het meeste spul mee dus dat valt wel op. Als het waait gaat iedereen in de weer met het optuigen van de zeilen en staan we allemaal op een gegeven moment wel op het water. Nou, niet iedereen, er zijn meer mannen dan vrouwen aan het surfen. Maar gelukkig ben ik niet de enige vrouw. Het is toch fijn dat er meer zijn die surfen. Dat motiveert ook wel. Het surfen gaat ook steeds beter, ' making progress'! Ik ben nu fanatiek met de trapeze aan het oefenen. Voor de leken: Met de trapeze (een broekje of brede heupriem met een haak waarmee je kunt inhaken aan koortjes die weer aan de giek hangen) kun je aan de giek hangen als het echt hard gaat, zodat je en stabieler kunt varen en het minder kracht aan je armen kost. Maar het is niet makkelijk, ik ben al tig keer of op het zeil beland doordat ik voorover schoot, of achterover het water ingeplonst omdat ik net te laat was met uithaken. Als het wel goed lukt is dat wel echt gaaf. Maar bij de vlagerige wind, zoals vandaag, waarbij de wind van windkracht 2 naar windkracht 5 schiet, is dat lastig hoor, met de trapeze oefenen. Kijk, Joost die voelt dat goed aan en ziet de windvlagen aankomen, dus die heeft die problemen niet meer. Maar Marjonnetje, die voelt en ziet dat allemaal nog niet zo goed dus ik maak af en toe prachtige duikvluchten.... Ik ben net een zoute haring na het surfen...

De golven hier zijn ook niet grappig. Als de wind vanuit het westen komt, dan staan er van die mega deinende golven. Dus geen kleine golfjes maar heel brede golven van ongeveer 2,5 meter hoog. Heel apart om overheen te surfen moet ik zeggen. Ik durf nooit echt ver op zee te gaan, na een paar honderd meter vind ik het wel best.. Joost vaart gezellig mee en ' coacht' me onderweg af en toe. Das handig hoor! ' iets meer snelheid maken en inhaken!' ' Zeil dichttrekken!' ' overstag!' Rustig Marjon, je wil veel te snel, dan lukt het niet' Zo gaat dat ongeveer. En af en toe is Joost ook even weg, dan gaat ie even echt varen zeg maar....Ach ja, ooit zal ik hem voorbij varen.

Reacties

Reacties

Joke

Dat zal nooit lang meer duren als ik je verhaal zo lees!
Knap hoor, straks maar goed blijven oefenen als jullie weer terug zijn. (goed excuus om weer naar friesland te rijden :)
Daar over gesproken, al enig idee wanneer jullie de friese grenzen weer bereiken?

Paultjeuh!!!

Hee Zus en Joost,
Ben benieuwd naar videomateriaal van een duikvlucht van een zoute haring! Lijkt me briljant voor 'De Leukste Thuis' hahaha.
Hier in het Friese Land is inmiddels de Herfst begonnen. 's Nachts kan het al vriezen en overdag is het winderig. De bomen zijn al goed bruin en kastanjes en eikeltjes liggen voor het oprapen.
Over enkele weken staat de Sint alweer voor de deur. Gaan jullie dat nog meemaken >om even op de vraag van Joke in te haken

Paultjeuh!!!

Hee, mijn bericht staat er niet helemaal...

Ik ga morgen Paps en Mams van Schiphol halen. Die zullen wel vol verhalen zitten en waarschijnlijk zien ze eruit als het nieuwe typetje van Wendy van Dijk: Dushi. Maar dat merken jullie vanzelf wel ;)

Groetjes, Paul

Rutger & Francina

Wat is het leve toch zwaar aan de de Middelandse zee! Vijfentwinig meter van het strand, heerlijke temperaturen en hier hebben we herfststormen. Dat heeft ook zijn bekoring, maar als ik mag kiezen ...., dan wordt het Middelandse zee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!