joostenmarjon.reismee.nl

De Lotto: 135 Miljoen

Lieve lezers,

Dank voor alle leuke en lieve reacties op onze weblog... Fijn dat we trouwe lezers hebben, dan schrijf ik alles niet voor niks!

Rutger en Francina, jullie zijn echt met stip de snelste lezers, ik kan er vergif op innemen dat wanneer ik een stukje plaats, ik binnen een kwartier een reactie heb :-)

Omke, je bent met stip de meest uitgebreide in de reacties, je kunt haast zelf een weblog beginnen :-)

Muppet en Paultjeuh, dank voor de heerlijke droge opmerkingen! De band opblazen was inderdaad een kansloze actie en nee, we hebben geen foto's van vieze Joostje en Marjonnetje met cola op het terras...

Momenteel zit ik wederom met Joost samen in het Savoy Beach Hotel Paestum. We hebben voor de gelegenheid wederom onze meest chique outfit aangedaan om er wat fatsoenlijk uit te zien. Er lopen hier picolo's rond, alles is van marmer en er speelt iemand op de piano in de lobby. Gisteravond precies hetzelfde verhaal. Toen arriveerden er zelfs vele gasten in avondkleding. Later zagen we ook een bruidspaar. Rond half 9 kwam het gezelschap aan, ze zullen daarna nog wel aan tafel zijn gegaan voor een heerlijk, chique diner. Op zich niks bijzonders zou je zeggen, er zijn immers zoveel chique hotels in de wereld. Ware het niet dat het buiten het hotel zo'n totaal andere wereld is, dat de wereld in het hotel surrealistisch doet voorkomen. Alles van is marmer, er staan veel palmen en er zijn overal mooie bloemen, er is een giga groot en net zwembad.. Onze camping is 100 meter verderop, en onderweg van de camping naar het hotel kom je veel, heel veel afval en viezigheid tegen. Het afvalsysteem werkt niet goed zullen we maar zeggen, wellicht is het Napels probleem ook hier nog steeds een issue... Onze camping is overigens prima en goed verzorgd als je de hangtoiletten even vergeet... Maar aangezien het hotel internet heeft en we in de lobby, tegen betaling van 3 euro per uur, op internet mogen, trekken wij graag wat nette kleding aan en planten wij onszelf op een leren bank in de lobby.

We zijn nog steeds in Paestum, een dorpje aan de kust voorbij Salerno wat zijn naam dankt aan de Griekse tempels van Paestum. Omdat we deze bezienswaardigheid niet mogen missen, zijn we er gister naartoe gefietst. Tegen betaling van 6 euro mochten we de opgravingen bekijken en konden we naar het museum. We realiseerden ons dat dit de allereerste keer was dat we ergens entree voor hebben betaald. Het werd bijna tijd om iets te gaan bezichtigen zeg maar. De tempels waren erg mooi, je waant je echt in Griekenland waar ook veel van dit soort overblijfselen zijn. Het was zeker de moeite waard! Niet eens zo heel veel toeristen dus je kon het lekker op je gemak bekijken en zelfs nog foto's maken zonder andere toeristen erop! Paul, je hoeft ze dus niet weg te werken, dit keer :-) De tempels zijn nog in erg goede staat en prachtig om te zien. Het was wel weer fijn heet, dus lang hielden wij het niet vol om tussen de opgravingen rond te slenteren. Wat we vervolgens hebben gedaan, is onze plannen uitwerken wat we met de 135 miljoen euro gaan doen die we gaan winnen met de Italiaanse Lotto. 135 MILJOEN EURO!!! Mijn hemel, je zou het toch echt winnen! Wij hebben gister een lot gekocht en onder de schaduw van een boom vele plannen gemaakt. Welke we nog even voor onszelf houden. Helaas hebben we de 135 miljoen niet gewonnen... Nog niet...Maar we hadden wel degelijk winst!!! 19,75 euro om precies te zijn! Oke, het is geen belachelijk hoog bedrag, maar we hebben er wel een nieuw lot van 5 euro voor gekocht én gaan vanavond uit eten! Je kunt hier op de camping namelijk pizza eten en aangezien de duurste pizza op de kaart 5,50 is, kunnen we van de overgebleven 14,75 best uit eten dachten wij zo. Wat een feest!

Verder hebben wij ons de afgelopen dagen bezig gehouden met het vervolg van onze reis. En hebben we daarover vandaag een beslissing genomen. Dat was nog best lastig. Waarom? Omdat wij van meerdere mensen hebben gehoord dat Sicilië, waar wij graag voor een paar weken heen wilden, helemaal niet zo heel mooi is. De Nederlanders die wij hier op de camping zijn tegengekomen, bijvoorbeeld, kwamen net van Sicilië af en het viel hun erg tegen: Maar weinig mooie stranden, aan de zuidkant er vies en arm, geen surfsteks (zij zijn ook surfers..) en als ze ons een advies mochten geven, wat ze dus ook deden, konden we beter naar Sardinië gaan.. Wij hebben hier even over nagedacht, wat campings bekeken, wat op internet bekeken en hebben uiteindelijk besloten om daadwerkelijk naar Sardinië te gaan! Met de boot, uiteraard. Na wat onderzoek heb ik uitgevonden dat we het beste vanaf Civitavecchia de veerboot kunnen nemen. Deze plaats ligt even boven Rome. We zullen rond 31 augustus waarschijnlijk de boot naar Sardinië nemen. Morgen vertrekken we eerst nog zuidelijker, naar Calabrië, omdat we daar gewoon heel graag naartoe willen. Vervolgens zullen we volgende week 'terug' rijden naar het noorden om vervolgens met de boot de oversteek te maken. Waarschijnlijk, als het inderdaad zo mooi is als de plaatjes en de mensen ons doen geloven, zullen we daar een aantal weken blijven. Misschien wel tot eind oktober. Sardinie is minsten zo groot als Nederland en beloofd ons mooie zandstranden, helder blauw water en een prachtig binnenland. De paar campings die er zijn beloven ook op prachtlocaties te liggen met surfmogelijkheden. Ons lijkt het geweldig om dat eens te gaan bekijken en we vinden het ook wel een avontuur om de Mobilvetta weer eens op de veerboot te zetten. We kennen niet veel anderen die al eens op Sardinië zijn geweest en weten dus vrij weinig over dit eiland. Kijk, Pizzeria Sardegna in Leeuwarden, das altijd een feestje om daar te eten. Dus dan moet het eiland zelf ook fantastisch zijn, toch? (Renato, mogen we nu voortaan gratis pizza bij je eten??)

Wanneer we dan ergens in oktober weer terug gaan naar het vaste land willen we graag nog Rome bezoeken. Om vervolgens de eerste week van november weer in Nederland aan te komen. We zullen wel moeten, want op 4 november verloopt de APK keuring van ons huis...

Maar zo ver is het nu nog lang niet!!!

Veel liefs, Joost en Marjon

Rutger & Francina

We hebben nu toch maar even gewacht met een reactie om ook de anderen een kans te geven :-)
Leuk verhaal!

Edwin & Edward

Wat een genot weer om gisteren en vandaag jullie verhalen te lezen.

Het heeft ff mogen duren, maar het was het wachten waard ;-) !!!

Omke

Nou lieverd ik ben nog lang niet toe aan mijn eigen weblog. Al jaren keurig getrouwd, 2 dotten van kinderen een Opel en ............ ambtenaar. Need I say more? Hoe saai wil je het hebben. Weblogs zijn voor jonge hippe mensen die mega avonturen beleven en van het ene highlight naar het andere highlight zappen. Oh ja nichtjes van rond de 30 kunnen nog net!
Ik was gisteren nog vergeten te melden dat Joost op dit moment een waanzinnig mooi boek leest. Mannen die vrouwen haten is de leessensatie van deze zomer, all over the world op nr 1. Ook ik heb het genoegen gehad het boek te lezen. Grappig is, dat het niet zo ver van jullie huidige plek is. Zitten jullie onder Napels, wij zaten op dat moment net boven Napels. Het boek is een echte pageturner. Onwaarschijnlijk boeiend verteld. Ik heb inmiddels het 2e deel van de trilogie in huis en verheug met er nu al op. Bij thuiskomst las ik in de krant dat er inmiddels al een film is gemaakt van Mannen die vrouwen haten. De film is vorige week hier in premiere gegaan. Tiny heeft de afgelopen week als een gek het boek ook gelezen, dus we kunnen binnenkort naar de bios.
Ik had graag jullie avonturen op Sicilië gelezen. De maffia viert daar nog steed hoogtij, dus dat waren vast spannende avonturen geworden. Ik zag het al voor me. Samen met een krant verdekt opgesteld om de buurt te observeren. Jammer, maar Sardinië schijnt volgens de verhalen inderdaad erg mooi te zijn. Vrienden van ons zijn er deze zomer geweest en hebben een onwaarschijnlijk mooie ansichtkaart gestuurd. Als ik die zie dan kan ik mij niet voorstellen dat er nog mooiere plekken op aarde zijn.
Een fotootje van een chique stel in de lobby van het hotel zou welkom zijn. Even met de zelfontspanner?
Als jullie richting Rome rijden moet je eigenlijk ook even via Pompeï rijden. Het kost een paar centen, maar dan sta je wel op historische grond. Het is er wel heet en natuurlijk heeeeeeeeel veeeel stenen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een usb-stickje aan omke vragen met de foto's en Nynke wil haar boek vanzelfsprekend ook wel een keer uitlenen. Aan jullie de keus.
Ik lees dat het afval nog steeds in grote getalen aanwezig is. Het is inderdaad waar dat hoe zuidelijker je komt, des te meer troep er langs en in de stad ligt. De afvalmaffia van Napels en omgeving is hier verantwoordelijk voor. Het probleem is er al jaren en zal waarschijnlijk ook nog wel jaren duren. Wij heben ons in ieder geval zeer verbaas over zoveel rotzooi. De Napolitanen lijken zich er overigens niet zo druk over te maken. Het heeft natuurlijk wel als voordeel dat je er zo even een zak bij kunt zetten. Wie doet je wat?
Mocht je onverhoopt nog langs Baia Domizia komen, doe ze daar dan de hartelijuke groeten.
Hoewel het nog lang niet zo ver is, moeten jullie zeker een paar dagen Rome doen. Je moet toch 1 keer in je leven in de eeuwige stad zijn geweest. Wel gekleed naar de kerken, want anders mag je buiten blijven staan. Vraag Tiny maar hoe leuk dat is........
Zo Tiny en Nynke zijn op korfbalkamp en Arjen ligt net op bed, dus ik trakteer mijzelf op een lekkere Chianti vergezeld van een heerlijk blauwaderig kaasje,mmmmmmm.
Arriverdeci. Lourens

Edwin & Edward

En? Jackpot gewonnen? Lees net dat ie gevallen is vandaag....

oeli en petra

Wat een feest elke keer weer om jullie verhalen te lezen!!!!En dat de camper het nog steeds zo goed doet, doet ons veel deugd.Ook wij waren in Italié in 2005 en toen was het ook zo bloed heet. Wij hadden de isolatie matten voor het raam en dat hielp toch nog enigzins. Maar wat een mooi land,he??
Wij zijn nu echt bezig met de laatste voorbereidingen, de boot gaat er de 11e september al uit het water en de winterberging in.Terwijl ik dit zo vertel is het buiten 26 graden!!!1En dan heb je het over de winter.
Onze vrienden in Australié hebben ons gemaild dat de Flying Doctors op ons wachten in Sydney en dat we mee mogen vliegen,wel erg gaaf of niet dan?
De 6e september houden we een tot ziens tuinfeestje voor enkele familieleden en onze vrienden en kennissen. Anders wil iedereen nog even langs komen en zit je elke avond met visite , en daar zitten we nu niet meer op te wachten,dus dan maar een gezellig feestje.
Wel mensen heel veel plezier op Sardinië en tot mailens. Groetjes van ons.Ciao!!!