joostenmarjon.reismee.nl

Fyns Hoved, Denemarken. Eline jarig!!!!!

Gister zijn we aangekomen in Fyns Hoved. Dit is het uiterste puntje van het eiland Funen (de Denen noemen het Fyn) en het weggetje ernaartoe geeft je het gevoel alsof je naar het einde van de wereld gaat. Het eiland Fyn is weer anders dan het schiereiland. Heuvelachtig, verlaten weggetjes, eindeloze graanvelden die wapperen in de wind. Tja, sorry ik weet dat het net klinkt alsof het uit een sprookjesboek komt, maar anders kan ik het niet omschrijven.

De camping is helemaal bijzonder. Gigantisch veld met veel lege plaatsen, en aan het einde is een klif waar de Oostzee begint. Onze tuin is een veld van 800 meter met in de verte 2 caravans en daarachter de zee. Er zijn maar een paar campinggasten. De omgeving is stil maar wel heel erg mooi. Het is echt een puntje land, dus overal is zee. Een mooi wandelpaadje loopt over de klif, wij crossen er met de mountainbikes overheen. Verlatenheid hier. Af en toe wat mensen. 15 juni gaan we allebei surfen hier! Wat een prachtige baai! Ik vind het alleen wel eng op zee en het lukt niet echt goed dus na een paar pogingen staak ik het maar en Joost vaart nog even door terwijl ik foto;s maak, van Joost en van mezelf :-) in surfpak.. Zie je mij ook eens in bijna-actie met surfen!

S' avonds bel ik Eline vanaf de klif, ze is 18 jaar geworden! We eten aardbeien die we langs de weg hebben gekocht, jammie!! toch een beetje een taartje.

Hiep hiep Hoera nogmaals bij deze Muppet!!!!!

16 juni vertrekken we weer... Op naar de stad!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!