joostenmarjon.reismee.nl

Het is al mei!

Wauw wat een cliche maar wat gaat de tijd toch snel!

Dat zal ik vast nog vaak gaan denken en roepen tijdens onze reis maar ook nu al vind ik dat de tijd erg snel gaat.. In januari, toen we net bruin verband terug kwamen uit El Yaque, Venezuela, besloten we om het tóch de gaan doen: op reis! In februari heb ik al bij KPMG aangeven dat ik per 1 juni wilde stoppen met werken om dit avontuur met Joost aan te gaan... en dan lijkt het nog eeuwen te duren voordat het juni is..

Maar het is al mei..

De reisgidsen stapelen zich inmiddels hoog op. Iets wat tot nu toe door al die kleurtjesvooral heel gezellig staat want ik heb ze nog niet uit mijn hoofd geleerd.. Af en toe pak ik er eentje en dan lees ik een hoofdstukje over bijvoorbeeld Denenmarken. Het land van de 408 eilanden.. Goed om te weten...voor een spelletjeTriviant bijvoorbeeld. Reisgidsen vind ik erg leuk om te lezen maar eigenlijk pas op de plaats van bestemming. Dan zegt alles me wat meeer dan hier thuis. En alles doorlkeaar lezen wat iknu nog wel eens doe schiet ook niet op want dan ga ik twijfelen: was Denemarken of Griekenland nu het land van de 408 eilanden?

De Camper van mijn oom en tante Oelie en Petra, staat inmiddels voor de deur. We vinden hem allebei geweldig, precies wat we nodig hadden! Echt heel fijn dat we met hem (of is het haar?) op reis kunnen. De mountanbikes hebben een beurt gehad en Joost heeft 2 mooie nieuwe kites gekocht, die hij vandaag bij Kornwerderzand gaat uitproberen als de wind nog komt..

Nog een klein maandje en dan vertrekken we al... Omdat we in Europa gaan reizen voelt het minder definitief en minder ' echt weg' . Waarom dat zo is weet ik niet maar met de camper vanuit huis wegrijden of naar Schiphol gaan en wegvliegen is wel hetzelfde maar voelt niet zo. We gaan tenslotte wel echt ruim 5 maanden weg en zullen gedurende die maanden onze vrienden en familie niet zien.. Op een of andere manier voelt het minder ver weg en minder ' definitief' en ben ik minder bewust bezig met afscheid nemen dan toen ik voor een aantal maanden naar Curacao ging 7 jaar geleden. Toch zijn wel al wel bezig met ons vertrek en hebben we nog een aantal afspraken met familie en vrienden deze maand. En gelukkig is er tegenwoordig Skype en is het makkelijk om contact te hebben. Makkelijker dan toen ik op mijn 17e voor 3 maanden naar Terschelling ging om te werken; toen fietste ik elke dinsdag naar het dorp om naar huis te bellen vanuit de telefooncel :-) We nemen de laptop mee en hopen op goede internetverbindingen onderweg.

Nog 2 weken werken en dat hebben we allebei afscheid genomen van ons werk. We krijgen allebei een afscheidsetentje met onze afdelingen en dan auto, telefoon en laptop inleveren. Nog steeds een raar idee om voor onbepaalde tijd te stoppen met werken maar ik kijk er ook wel naar uit om te vertrekken. Ik ben nog steeds zo benieuwd wanneer het vakantiegevoel over zal gaan in een reisgevoel, als dat al bestaat.....

Reacties

Reacties

Rutger en Francina

Wat een mooie camper! Dat reisgevoel komt vanzelf.

Ellen

Lieve Marjon,

Via deze weg wil ik je graag een super leuke laatste dag bij KPMG wensen!!!
Wat zal het maandag raar zijn, wanneer ik je wil bellen en me realiseer dat je de camper aan het inpakken bent!
Heerlijk dat het nu eindelijk gaat beginnen en super dat we julllie via deze weg kunnen blijven volgen!

Heel veel plezier en surfse 'dude'!

Groetjes ellen

Edwin

Ha Joost en Marjon,

Eindelijk is het zover! Joost, je eerste vrije dag...., geen Unigarant meer! Geniet met volle teugen van jullie reis, we gaan jullie zeker volgen!

Edward en Edwin

Lex

Hi Marjon,

Ik hoop dat het je vandaag lukt om het allemaal los te laten en dat je het begint te beseffen wat voor iets leuks jullie gaan doen.

Ik blijf je volgen.

Veel plezier,
Lex

tiny bergsma

Hai Marjon, ben het weekend helemaal vergeten je de groeten te doen van Petra Engwerda (achternaam weet ik niet meer precies) Ze was je collega bij de NUON. Kwam haar tegen via onze tenniscompetitie.
Dus bij deze.
Lieve groetjes van je tante.

Willem en Ilonka

Hoi Marjon !

Geniet van de reis !
De plannen zien er super uit :-)

Groetjes,
Willem en Ilonka

Rebecca

Marjon en Joost,

Nogmaals een heel mooi avontuur gewenst!

Marjon, vanuit de blauwe blokken wordt er absoluut (enigszins jaloers van achter het bureau) aan jullie gedacht..!

Ik blijf jullie belevenissen zeker volgen via de site en zie uit naar jullie eerste reisverslag!

Groetjes, Rebecca

PS: Wel even toeteren/zwaaien als je via de A16 vertrekt... ;-)

Marijn, Dennis & jo

Hoi vakantiegangers,

Tja nu kunnen jullie nog even spreken van vakantie. Hoe is het in Denemarken? Ook zo mooi als hier 20-25 graden, strak blauwe lucht en een heerlijk briesje?

Het is pinkstermaandag dus lekker vrij vandaag.
We zitten heerlijk in de tuin in de Ruusbroeckstraat. Ronald is vandaag jarig. De saté staat al klaar haha.

Fijne dag!!

Liefs uit Ljouwert

Edwin & Edward

Ha vakantiegangers!
Met veel belangstelling kijken we elkaar avond ff snel op jullie site of er al nieuwsflitsen zijn.... Helaas helaas.... Waarschijnlijk is het surfen in Denemarken te "vet, cool, gaaf" om een stukkie op jullie blog te schrijven. En weet je wat: groot gelijk hebben jullie eigenlijk ook. Geniet. Wij overmorgen naar Andalusië, het mooie weer opzoeken. Tot snel!

DJ

Hey Joost & Marjon!!!

Hoe gaat het met de trip? Helaas nog geen nieuws via de reismee.nl! kijk uit naar verhalen :)


gr DJ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!