joostenmarjon.reismee.nl

Voorbereidingen in Zwolle

In Zwolle is het dit weekeind heerlijk weer. Ons tuintje hebben we weer braaf helemaal keurig gemaakt 2 weken geleden. Het is wel heel erg netjes nu. Maar het zit er wel lekker in het zonnetje! Joost is vandaag weer surfen op de wielen en ik ben lekker thuis in de tuin aan het lezen.

Gister zijn we nog naar De Wielen geweest. Allebei gesurft. Jemig, ik heb wel weer staan ploeteren op mijn nieuwe board. Het waaide voor mijn gevoel erg hard en ik heb erg mijn best gedaan om op mijn nieuwe board te blijven staan. Alleen dat was nog niet zo makkelijk. Wat een wiebelig ding. Van de anderhalf uur die ik op het water (lees in het water) heb gestaan heb ik denk ik 20 minuten daadwerkelijk gesurft. Dat ging wel verbazend goed want ik kon een heel rakje planeren! Wel een enorm gaaf gevoel, de plank schiet echt door het water! Sinds ik dit board heb gekocht kan ik overigens eindelijk eens verstaan waar de kenners altijd over praten '6.4 of 4.8? 125 liter? Oh das vooor deze wind wel goed...Voor de surfleken: het zijn de maten van het zeil en het volume van het board. Hoe lichter het board hoe snelleren het zeil moet je altijd goed afmeten aan de windkracht.

Maar ik moet nog heel hard oefenen om echt goed te kunnen surfen. Gelukkig heb ik daar straks de tijd voor !

Tongue out
We moeten allebei nog een week of 4 werken en zijn dan voor onbepaalde tijd vrij. Dat eerste weekeind gaan we voor het eerst in de geschiedenis een weekeindje weg met de familie Bergsma. Gezellig! Joost en ik kunnen gelijk ons nieuwe tijdelijke huisje testen, want we nemen de camper dan mee en slapen daar ook in. Die zetten we op het terrein van het huis wat gehuurd is.

Daarna... tja! We gaan als we alles op tijd goed geregeld hebben 30 of 31 mei vertrekken. We laten Zwolle achter en gaan richting Hvide Sande te Denemarken. Daar gaan een paar surfers van De Wielen vakantie vieren en het leek ons een heel geschikt begin van onzereis om samen met hen te surfen op het meer of de zee! Het schijnt tevens lekker vissen te zijn en die smaken heerlijk op de BBQ... Daarna willen we richting Noorwegen. Zoals je op de kaart kunt zien hebben we nog maar heel weinig vastgelegd voor onze reis, we willen graag zoveel mogelijk terplekke bedenken en ervaren. We laten ons leiden door het weer en de locaties: de zee, meren, wind, zon, bergen en mooie mountaibikeroutes.

Maar zover is het nu nog niet. We hebben nog een hoop te regelen en kunnen gelukkig nog een aantal weken werken want ons werk vinden we allebei nog erg leuk op dit moment!

Reacties

Reacties

Paul & Eline

Hee wat leuk zo'n website! Kunnen we jullie mooi volgen tijdens jullie europa-trip!
Wel veel foto's plaatsen he!
Tot snel op t Bergsma-weekend. Vergeet niet wat badeendjes mee te nemen in de camper he;)

Paul & De Muppet

Jan S

Het aftellen voor de mooie reis is dus nu echt begonnen, ben wel benieuwd naar de (sterke) reisverhalen.
Heel veel plezier

groetjes,

Jan

de bergsma's

Leuk zo'n website!
We gaan jullie zeker volgen.
Succes met de voorbereidingen en tot 't bergsma-weekend.
heel veel groetjes van ons.

Paps & Mams

Ook wij gaan jullie volgen hoor!
Sterkte met de laatste dagen werken en de voorbereidingen.
Tot vrijdag!
Liefs Mama

Rutger en Francina

Geweldig dat we jullie kunnen volgen via de website. heel veel plezier met de voorbereidingen en straks met de reis.

mama

Hoi Marjon en Joost.
Nog 2 weken werken en dan een half jaar vrij om te reizen, wat een heerlijk vooruitzicht.

Dennis

Mooi vooruitzicht! Geniet ervan

Jouke

Hi Marjon en Joost,

Wat ontzettend gaaf, een droom die uitkomt. Maar jullie gaan toch niet 5 maanden elke dag surfen hoop ik?? Toch ook een paar dagen kiten? ;-)

Ik ben wel enigszins jaloers, en zat gelijk te bedenken welke stappen ik nemen moet om ook op reis te kunnen. Even teveel.

Dus, veel plezier en ik ben toch wel heel benieuwd hoe het zal zijn dus blijf schrijven en foto's plakken!

Kite Smite ;-)

Jouke

PS: Joost we moeten nodig eens verder gaan waar we gestopt zijn hihi.

Pim

Samen met mn dochter even naar jullie website gekeken. Spannend hoor. Veel succes met de laatste loodjes! Goede reis!

margot

Hoi toppers!
Lekker aan het genieten zo te lezen. Helaas niet meer gelukt elkaar nog te zien voor jullie reis, maar gaan we straks weer oppakken als jullie terug zijn. Enjoy.

Liefs,

Margot

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!