joostenmarjon.reismee.nl

Vaste wal!

Na een nachtje op zee zijn we weer aangekomen op de vaste wal van Italië!!

Het was een winderige nacht en de zee was wild maar het was prima te doen in de slaaphut op de boot. Het was wel een kort nachtje... Om 06.00 uur reden we van de boot af met de camper en na wat rondrijden en zoeken hebben we een mooie camping gevonden vlak bij het centrum van Rome. De lucht klaart nu op en we gaan zometeen met de fiets de stad in. Is dat niet uniek? Er schijnt een fietspad vanaf de camping langs de Tiber te lopen, tot in het centrum van Rome. Wij zijn erg benieuwd en vinden het nu alweer een mooi avontuur! We zijn beiden nog nooit in Rome geweest en omdat iedereen zo enthousiast is over deze stad gaan we dat de komende dagen eens op ons gemak ontdekken.

De surfspullen zijn ingepakt, we verwachten eigenlijk niet nog goede surfdagen te hebben. Om op jullie reacties terug te komen Joke en Paultjeuh!: we komen in het weekeind van 1 november weer thuis. En we zullen ook Leeuwarden aandoen omdat daar nog veel van onze spullen gestald staan. Maar hoe en wat en wanneer laten we nog weten!!!

Na Rome gaan we ook nog een tripje naar Zwitserland maken, mits er niet te veel sneeuw ligt. Het schijnt daar al weer een witte wereld te zijn. We zijn uitgenodigd bij de Zwitsers die we hebben leren kennen op Sardinië en het lijkt ons erg leuk om naar hen toe te gaan. Ze wonen in een dorpje in de bergen waar ook een wintercamping is. Maar het weggetje ernaartoe is stijl omhoog en als de weg besneeuwd is haalt onze camper dat niet...

Maar eerst Rome!

Bedankt voor de leuke reacties!! We zijn de komende dagen eindelijk eens goed online omdat we onbeperkt op internet kunnen, wat een luxe!

Liefs van Joost en Marjon

Paultjeuh!!!

Niet stiekum een skivakantie eraan vastplakken he! Ik zie jullie ervoor aan hahaha.
In de zwitserse bergen, huppatee, die lange latten onder en gaan!

Rutger @ Francina

Gaan jullie nog op audientie bij de paus?

anke

Hey!!!
Heel veel plezier in Rome! En idd dat wordt vast skien :-) enjoy...hahhaha
Tot snel!
x anke

Mama

Hoi lieve Marjon en Joost. Dat is al weer een tijdje geleden. Ook wij zijn inmiddels weer teug in Nederland. Het was een bijzondere ervaring om zo diep de jungle in te gaan en te zien hoe de bosnegers en de indianen leven. Nu weer de realiteit van het leven en werken in Nederland. Voor jullie zal dat straks helemaal wennen zijn. Maar eerst nog maar even genieten van Rome en wie weet nog even skien in Zwitserland!!! Veel liefs en tot gauw!

Jo en de mannen

Buon Giorno Marjon en Joost,

Come stai? Spreken jullie bij the way al een pocco Italiano?
Goed om te horen dat jullie boottrip goed is verlopen maar lijkt me ook wel jammer om Sardinie te verlaten. Jullie hadden het daar zo fijn en dan komt Nederland toch al stiekum iets dichterbij. Kan niet geloven dat jullie volgend weekend al thuis komen.

Op de fiets door Rome gaaf! Waarom ook niet jullie hebben ze toch mee. Hebben jullie het Forum Romanum al bezocht en al koffie gedronken tegenover het Collosseum. Vergeet de burcht en vaticaanstad niet. Oftewel genoeg te beleven en nogmaals een uitstekende keus om Rome toch aan te doen.

Dus Via die Schweiz weer terug naar het noorden hebben jullie wel sneeuwkettingen mee? Want met de camper een Willingen avontuur raad ik jullie af maar dat weet Marjon natuurlijk als geen ander.

Hier alles onder controle. De dagen vliegen voorbij. Afgelopen weekend een theatraal weekend gehad. Vrijdag naar Jochem Meyer echt fantastisch. Maar hij wordt ook ouder en rustiger. Ik moets nog wel even terugdenken aan de voorstelling in Dokkum was toch knus en top. En zondag naar Dikkie Dik met Marijn hij vond het echt geweldig. Eerst best spannend natuurlijk en allemaal mensen en kids van dezelfde leeftijd. Maar eenmaal in de zaal kwam hij helemaal los en zat hij op den duur mee te klappen en te dansen. Echt genieten dus ook voor paps en mams. 's Avonds nog naar de piratenboot ('t pannekoekenschip) geweest om een lekkere pannenkoek te eten want we hadden een logee nl. Julia. Een ijsje bij -12 mocht natuurlijk niet ontbreken. Al met al een heerlijke zondag dus. En nu is het alweer woensdag en kijk ik stiekum alweer uit naar een nieuw weekend. Maar eerst moet er weer hard gewrkt worden.

Geniet inderdaad nog maar even want jullie moeten er straks ook weer aan geloven.

Dikke tuut en oant later,

Marijn, Dennis en Jo