joostenmarjon.reismee.nl

Het paradijs..... Sardinië

Lieve Lezers, (Ik voel met net 'Lieve Paul' als ik deze titel noteer... zo fout... maar toch, ik heb ook alleen maar zoete zinnen te melden dit keer, vandaar dus toch deze titel....)

Maar eerst nog een paar opmerkingen voordat ik overga naar de zoete zinnen:

Arjen, welke Arjen ben je??? Leuk dat je onze verhalen toch leest maar Joost en ik zijn in verwarring... Ik heb al 2 neefjes die Arjen heten, en verder nog wat andere bekend Arjensdus laat ons niet langer in spaning!

Helaas, helaas, nog geen prijswinnaar! Jullie doen echt heel goed je best maar het komt eerlijk gezegd nog niet in de buurt!

Omke, zeer goed gezien, die Via in Popeï. Ik heb wel degelijk meer foto's. Sterker nog, ik heb een aantal foto's gemaakt van verschillende plekken in Pompeï en ik verheug me nu al op de kijk-en-vergelijk- sessie van onze gezamenlijke foto's! Oh, en wat ons betreft kun je alvast Camping Baia Blu Vignola Mare op Sardinie. boeken. Lees vooral verder als je geinteresseerd bent!

12 september 2009

Zon, blauwe luchten, helderblauwe zee, 25 tot 30 graden, windkracht 4, 5, 6 en prachtige natuur. Meer hoef ik denk ik niet te zeggen. Wat heerlijk! En de camping die we hebben gevonden is helemaal een luxe want de faciliteiten zijn echt top. Na wekenlang wat brakke voorzieningen is dit hemels. Douches met warm water en genoeg ruimte om je om te kleden, schone toiletten met bril. En het mooiste is nog wel dat we met de camper op 20 meter van het strand staan aan een zee waar het ideaal surfen en kiten is. We staan hier nu een aantal dagen en blijven ook nog wel een aantal dagen. Eindelijk hebben we gevonden waar we in heel Italie naar op zoek waren, namelijk een prima, gezellige camping aan zee, wind, heerlijk weer en een goede surfstek voor zowel mij als Joost. We hebben dan ook iedere dag kunnen surfen. Ik heb inmiddels al spierpijn in de armen en benen van het oefenen en Joost heeft ook al goed gevaren. Het is een prachtige baai met een mooi strand en hier en daar wat rotsen. De baai is erg groot waardoor het nooit druk is op het water en de wind staat eigenlijk altijd zo dat je bij problemen in de baai zult aanspoelen en je dus niet bang hoeft te zijn dat je de zee verder op zal drijven. Kiters en windsurfers varen naast elkaar, er is genoeg ruimte en er zijn dagelijks maar zo'n 10 tot 20 surfers op het water. Ongelooflijk eigenlijk. Op de camping zijn we wederom de enige Nederlanders. Er is plaats voor vele honderden gasten op de camping en in het hoogseizoen betaal je de hoofdprijs (59 euro per nacht voor 2 personen) maar het is niet heel druk nu. Er staan hier met name Italianen en Duitsers. En de pizza's smaken hier ook erg goed!

We zijn hartstikke sportief op deze camping want we hebben al getennist op de tennisbaan, veel gesurft en vandaag een mooie fietstocht gemaakt. De omgeving is echt heel mooi en dat wilden we graag op de fiets gaan verkennen. Het dorpje Aglientu was vandaag het doel, een dorpje op 10 killometer van de camping. 10 kilometer klimmen. Dus geen relaxtocht maar een goede work-out zeg maar! Het was echt prachtig. En de tocht ging best gemakkelijk nog eigenlijk. Was goed te doen. Het zal ook komen doordat we nu al aardig vaak op de fiets hebben gezeten en na de Hundstein van Oostenrijk is geen berg meer te hoog.......Na anderhalf uur waren we boven. Na een heerlijk broodje van de Paneteria zijn we weer in een half uur afgedaald. En nu zitten we wat te relaxen in de camper. Ik ben de stukjes aan het typen voor de website en Joost zit in de nieuwe reisgids in het Engels van Sardinië te lezen. Wat we tot nu toe gezien hebben van dit eiland is werkelijk heel mooi dus we willen nog wel wat meer zien. Als het lukt willen we het gehele eiland wel rond. Moet lukken. We hebben nog zo'n 7 weken voordat we terug naar Nederland komen.

Meer info? BekijkSardinië vakantie

Reacties

Reacties

Paultjeuh!!!

Zo, het paradijs gevonden! Lekker hoor. Ik zou er idd nog een paar dagen blijven en genieten!
Denk je dat ik je nog zal herkennen als je over 7 weken terug bent? Waarschijnlijk moet ik op zoek naar een surf-babe met hoogblond haar en een blokjesbuik ;)

Rutger & Francina

Sardinie klinkt geweldig!

mama

Lieve marjon, het klinkt supper allemaal. Wat heerlijk dat jullie het paradijs dan toch nog gevonden hebben. Geniet ervan want voor je het weet zit je weer in de werkelijkheid en het koude nederland.
Wij vertrekken vrijdagmorgen naar een ander paradijs nl Suriname. We zijn ook heel benieuwd hoe dat zal zijn. Dag lieverd nog veel plezier !! liefs mama

Omke

Zie je wel het bestaat echt. De hemel op aarde en dat op amper 15 uur rijden en een stukje varen. Ik ben blij dat mijn voorspelling van het paradijs is uitgekomen. Het vergelijkend warenonderzoek van de foto's van Pompeii lijkt me inderdaad vet cool. Misschien kunnen we er nog een prijsvraagje aan koppelen: Wie heeft de meeste stenen op één foto? Een ander criterium mag natuurlijk ook. Het zijn natuurlijk niet alleen de foto's van Pompeii waar we met smart op zitten te wachten. Ik ga mijn secretaresse vragen een dag in te ruimen voor alle andere foto's. Want ik wil ze natuurlijk allemaal zien. Ook de sleas & dirt pictures fansels!
Heerlijk nog 7 weken genieten. Ik zou zo zeggen blijf nog minstens 4 weken op Sardinië. Afbouwen kan altijd nog. Daar moet je zeker niet te snel mee beginnen. En het is een echte tractatie na al die smoezelige campings. Ik neem het zeker in overweging om de camping een keer te boeken. Vooralsnog hebben we het plan om volgend jaar de andere kant van Italië te exploreren, maar wie weet er is niets zo veranderlijk als mijn allerliefste Tiny. Het tuintje in mijn hart........
Ciao bella en we blijven kussen. Omke

Jan P

Klinkt goed hoor, dat Sardinie! Dicht bij het strand, warm weer en ook nog wind! Elke dag surfen en kite met zulke omstandigheden, dan is het zeker een paradijs.

En ja, waar zouden wij onze reismee site nou hebben gevonden.............

joke

hai marjon en joost!!!
nou ik ben weer helemaal bijgelezen hoor met jullie verhalen. heerlijk om te lezen!!
jammer van de camper pecht onder weg, maar daar slaan jullie ook weer goed doorheen lees ik wel. zolang je adn druifjes gevoerd krijgt van lokale vrachtwagen chauffeurs is dat ook best te doen.

prachtige foto's ook, wat ben je heerlijk bruin Marjon!!
en wat een enorm stoere foto van jou op de surfplank. knap hoor!

onze vakantie lijkt alweer erg lang geleden helaas. ik ben alweer 2 weken aan het werk en zit weer volop in mijn studie. ik heb het meteen weer smoordruk met alles en dan vergeet je de vakantie veel te snel.
gelukkig kregen we gister ons fotoboek toegestuurd en kon ik weer even lekker weg zwijmelen. het is erg mooi geworden. gaan jullie dat ook doen? jullie zullen nog wel veel meer foto's hebben.

gelukkig nu weer lekker weekend. vanavond gaan we weer even flink swingen bij de dijk, helemaal zin in!!
vorige week naar coldplay geweest in nijmegen. ook erg leuk. volgende week is ons eigen feest. daar hebben we ook al helemaal zin in. we zijn zo benieuwd hoe iedereen verkleed komt. je zal de foto's nog wel eens zien. wel erg jammer dat je er niet bij bent...
maar jullie moeten het er nog maar goed van nemen hoor!!! voor je het weet zit je weer in de oude sleur en kijk je met weemoed terug op deze fantastische trip!!
veel plezier nog in het paradijs en geniet nooit met mate!!
hele dikke kus en knuf
joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!